onsdag 23 april 2008

Svällande magnoliaknoppar

Lyssna på det här:
"Doftande narcisser, kvistar av körsbärsblom, irisar och krokusar fyller våra bord. Butiken inreds med vackra krukor, fröer och de tidiga sorterna av sättpotatis. I trädgården sväller de ludna magnoliaknopparna, takdropp och nyvakna snödroppar har slagit ut sina honungsdoftande blommor vid brunnen. cafeét har slagit upp sina portar och serverar värmande lunch eller en cappuccino med citronpaj. Välkommen till paradiset"

Zetas handelsträdgård - jag kommer!

Zeta har Sveriges största utbud av trädgårdsväxter, värt en heldags utflykt säger de som varit där. Måste planera in en sån dag snart. Ska ju anlägga en hel rosenträdgård, och Zetas har största utbudet i Sverige.






Kram Mia

9 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit trogen kund där dom senaste 17åren och aldrig blivit besviken. Var på Zetas igår och förlustade mig, det är nog min favoritbutik nummer 1 !!! Drack cappuccino och åt en härlig smörgås med skinka och massor av grönsaker. Mums. Bar hem lite gullvivor och påskliljor, samt en jätte söt.....................groda med krona på huvudet.
Åk dit, du kommer nog inte att ångra dig, möjligtvis plånboken.

Marie i Skarpnäck

Piffa och Puffa sa...

Ja, dit skulle jag vilja åka. Verkar som om det finns massor av grejor där inte bara blommor.
Kram Anette

Tankar tar tid sa...

Håller med dig ... får nog ta och ta en vända dit när vi är till huvudstaden någon gång. De verkar ju ha en massa fint förutom växterna.

Kramar Christina

Bonnie´s vita rum sa...

Fina bilder du visar!
Kram Bonnie

Useful Art sa...

Oj, ja det lät verkligen härligt. En utflykt dit känns ju inte som helt fel :) Vilka otroligt fina stora urnor, vill ha!!

Trevlig helg!
Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Både låter och ser så inspirerande ut!

Hoppas att du har en skön helg! Kram!

Broarne sa...

Hej
Härligt med hus i Stockholm!!! Har bott på landet nu i 14 år och fortfarande så längtar jag till storstan ibland...
Zeta, härligt ställe, jag var där en höst och köpte perenner för halva priset, det gick på 1200 kr. Du förstår att bilen var som en djungel inuti.
Annmarie

I ett litet hus sa...

Med dom bilderna frestar du mig mycket, blir nog en tur dit i sommar!

Ha en bra kväll!

AGENT 77 sa...

wow så mycket vackert underbart!
kram E