söndag 18 maj 2008

Jag har fyndat mig ett badkar!

På Blocket. Ett relativt nytt från Gustavsberg på fötter. För en tusenlapp. Vi hade exakt det badkaret i vår gamla vindsvåning och jag tyckte verkligen om det. Visst finns det finare gamla gjutjärnsbadkar, men jag var faktiskt sugen på något nytt för en gångs skull.

Nu ska jag bara måla hela badrummet vitt (ni visste väl att man kan måla kakel?) och köpa nya fina luckor till skåpet och fina gamla knoppar. En massa fina handdukar och fina flaskor, kanske från Good Morning (Magdalena har fotat) så blir det nog som nytt sen! Eller nja, någorlunda i alla fall.

Hoppas ni har en mysig söndag!

Kram Mia

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint!!! Din badrumsförändring låter som om den kommer bli toppen! Kram!

Gårdsromantik sa...

Kommer att bli ett jättefint badrum!

Vilket fynd badkaret var och nej jag visste inte att man kunde måla på kakel - du visar väl resultatet?

Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare snart och lottar då ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

Magdalena Martin sa...

Tjingeling!
*tackar* Klart du får länka till mitt inlägg, det är ju bara roligt!
Fin-fint badkar, kommer säkert bli så härligt i erat badrum och vilket pris, du är duktig på att fynda måste jag säga :) Är grymt imponerad av erat grusprojekt också! vilket slit *puh*
Höres, *kramis*
/Magdalena

Beas sa...

Ett ljuvligt badkar...jag älskar badkar...även om jag inte är en badare...faktum är att jag inte har badat EN endaste gång sedan vi flyttade till det här huset för tre år sedan. Ujujuj...det är ju nästan så man skäms ju. Men hade jag ett sånt fint badkar som DU så skulle jag bada varje dag minst... ;-)

Kram Bea

Kristin sa...

Hej! Vi hittade faktiskt också ett badkar på lejonfötter (nytillverkat, inte gjutjärn) på Blocket för ett tag sedan. 5000 kr fick vi ge mot 12000 som det kostade nytt. Det blir kanon! Man kan bli så glad när man hittar något man letat efter länge, och till ett bra pris också. Hurra för Blocket!!!
/Kristin