lördag 10 maj 2008

Rapport från dalarna

Befinner mig hos mamma i dalarna. Alltid lika mysigt. Dock svårt att hålla i plånboken då både Säter, Falun och Borlänge svämmar över av inredningsbutiker i lantlig vit stil. Jobbigt som attan. Vad synd att du inte har körkort då, sa maken och garvade lite rått när jag föreslog en loppisturne under lördagen. Hmm, ja det är faktiskt sant. 31 bast och inget körkort. Men nu är det slut på det. Jag stolpade in på körskolan i lilla Säter och anmälde mig till intensivkurs v 28-29. Bye bye semester, hello körkort! Så nu är det bara att bita ihop, plugga teori och satsa på att ha körkortet i min hand i augusti. Punkt slut. Kan ju inte riskera att missa fler loppisar liksom.

Mitt emot körskolan ligger den underbara butiken Mig och Alice. Jag får väl tröstshoppa där på luncherna efter att ha suttis i en svettig lektionssal på mina dyrbara semestertimmar. Den här gången fick jag i alla fall med mig ett fint fågelbord i zink.
Bild från mig och Alice

Kram Mia

6 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

En liten hilsen fra meg som har kost meg lenge med din vakre blogg ! Åhh, jeg ville blitt så glad om du synes det er ok at jeg linker deg?
Ha en flott pinse.
klem

Magdalena Martin sa...

Skönt att höra att man inte är ensam om att inte ha körkort *haha* jag är 36 (i juli) och fortfarande inget! tror det är ett storstads-syndrom....har inte behövt ett förut, men nu börjar det behövas, fast tiden finns inte *suck*
Stort lycka till med ditt! :-D
Kramar i värmen,
/Magdalena

Piffa och Puffa sa...

Du gör helt rätt som ska ta körkort. Tänk vilken frihetskänsla. Bara ta bilen, åka dit man själv vill och gå i affären ända tills jag själv inte vill det mer. Lycka till!
Kram Anette

Kalkstenssommar sa...

Bra initiativ att ta körkort!

Lycka till!

Freeedom - väntar för dig med bilen.

Kram L

Solsjö - Under en vind sa...

Helt klart måste du ha ett eget rosa kort!!! Det kommer ge dig massor av frihet!

Vilket fint zinkhus som blev ditt! Kram!

Cecilia sa...

Skönt med körkort! Då kan du ta bilen och åka och lassa den full med fynd precis när du vill!

Jättegulligt litet zinkhus du hittade!Perfekt med en fin affär rakt över gatan från körskolan!

Kram Cecilia