söndag 9 november 2008

Fina nyheter i svartvitt.

2 fina nyheter har kommit in på Ikea. Pallen Ingolf för 299:- och lampan Barometer för samma pris. Ska nog kunna hitta en plats för båda nånstans. Pallen blir nog finast med nåt lager vitfärg på, då känns den inte sådär "Ikea ny" utan mer äkta.


Imorgon ska vi ner till grannen för att diskutera staketlösning mellan husen så vi inte har så mycket insyn ner till dom. De är lite sura för att vi bygger ut om man säger så även fast vi inte behöver deras tillstånd. Kan bli en lite het diskussion misstänker jag, speciellt eftersom jag inte kommer köpa nån ful variant. Grannar, varför ska det alltid vara problem?

Kram Mia

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka snygga prylar - de vill jag ju också ha!

Ja grannar är ett kapitel för sig...

Kram Maud

the Babyblues sa...

Mmm... den där pallen var helt i min smak...

Ja vad tråkigt med besvärliga grannar. Hoppas det går bra och löser sig på ett smidigt sätt.

Kram

Anonym sa...

Pallen var helt i min smak. Hoppas det löser sig med grannarna. Kram

Tidsmästarinnan sa...

o vad det händer grejor hemma hos er just nu!
jag hade nog också haft hela härligheten färdiginredd i huvudet tror jag, vad kul!!

Lycka till med sö neighbours...

Kram
Susanne

Anonym sa...

halloj,
kul att du gillade vimpelide´n
helt ok att du lånar bilder bara du länkar varifrån dom är tagna.
bästa hälsningar/ruffa :)

Anna S sa...

Jättefina ikea saker! Blev sugen på båda...attans att det är ebb i kassan till den 25.e...: /.

Hm - men om jag var granne skulle jag tycka det var mkt bättre med ett fint staket - som det ju kommer bli - än de trista buskarna idag...det är väl inte så mkt de kan tycka är speciellt att kika på där nu, eller?! Trist att man ska behöva fajtas...men jag tror det går bra! KRAM

Unknown sa...

Phu så tråkigt när det blir så med grannarna! Man tycker ju att de skulle vara glada när andra invensterar i sitt hus det höjer ju värdet på hela området, det tror i allafall jag. Kram Petra

Anna sa...

Men vilken underbar pall, jag ska nog till Ikea imorgon ;-) tackar för tipset. Kramar Anna

Anonym sa...

fina saker från IKEA bra med lite färg blir det blir alltid lite mer persoligt

Stackars dig som har grannproblem. inget kul

En bra vecka till dig...

Lena

Veronica sa...

Ha ha ha ha! Då kan du få mina i stället! En tjurig norrlänning och en dumsnål polack som älskar att klaga på ALLT! Det var skönt innan dom flyttade hit om jag ska vara ärlig...

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är den fin den nya pallen från Ikea vill nog ha en också.
Kramis Tess

Dicksonska våningen sa...

IKEA har alltid så mycket fint på gång!

Så tråkigt med grannarna. Jag är ganska rädd för att vi någon gång ska få problem med våra grannar. Vi har inte det och jag vet inte varför vi skulle få det heller just nu, men man vet ju aldrig...

Lycka till med konfliktlösningen!
Kram Annika

ColonialEast sa...

Hej Mia!

Lycka till med grannsnacket! Det var det jag tyckte var jobbigast när vi skulle bygga men det blev inte så farligt som jag befarade.

Barometer var jag och köpte på IKEA i förrgår. Riktigt snygg. Fanns som golvlampa också.

Hann aldrig ut och promenera i helgen men jag tog bilen ner på den där "vägen" på väg hem från dagis. Det var mörkt ute. Shit vilken insyn det var rätt in i vårt blivande badrum .....

Hade ju inte riktigt tänkt på att man såg så himla bra där nerifrån ...

Kram!!

Mitt vita hem sa...

Tack för tipset om Ikea, det får nog bli en tur när kontot är påfyllt igen.
Så tråkigt det är med grannar. Det är den svenska avundsjukan tror jag som gör grannar till monster.
Kram Heidi