tisdag 25 november 2008

Änglamobil

Kan man få cravings på att pyssla? Jag man kan ju verkligen undra vilka hormoner som styr när man helt plötsligt bara MÅSTE springa in på Panduro och köpa lite pyssel. Känner inte riktigt igen mig själv, jag brukar inte ha pysselbegär så ofta, utan mer shoppa nytt begär. Men men, idag har lilltjejen och jag pysslat. Hon har pärlat och målat och jag har knåpat ihop en änglamobil till bebben. Så långt ifrån babylandvarianten röd/grön/gul man kan komma. Istället fick det bli merinoull, änglavingar och sidenband. I sängen sitter Mathilde och väntar på sällskap.




"Men mamma, jag är ju din ängel" sa Elly när vi satt och pyssla, och visst är hon det- den bästa av dem alla. Har nog inte riktigt fattat att jag ska få en till snart...

Ta hand om era änglar!
Kram Mia

13 kommentarer:

Veronica sa...

Änglamobilen blev underbar! ;o)
Krama din goa lilla unge, ängel menar jag!

Kram Veronica

*fniss* Vet du vad jag ska skriva för bokstäver i ordverifieringen hi hi hi R E N A T. Va, så här på en tisdag!!! *fniss*

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, hon ser ut som en liten ängel dotra din:) Här sover mina fyra änglar så sött!

Mobilen blev ljuvlig!

Kram Annica

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilken ljuvlig mobil du skapat!!! Att "boa in sej" ingår i graviditeten! När jag väntade barn nr2, va' jag fundersam hur det skule vara möjligt att tycka om ett till barn precis lika mycket som det första.. Idag är jag mamma till fyra och VET att kärleken flödar oavsett hur många "änglar" man får! //Kram Linda

ColonialEast sa...

Hej Mia!

Gud vilken fin änglamobil du fixat. En sån vill jag också göra!!! Fast kanske inte passar lika bra hos killarna - får sätta på en batmanhuva så blir de nöjda :-)

Kram!!!

Anna S sa...

Åh vilken söt mobil!!! Pyssla är så kul...bara man har lite material hemma : D.

kramar anna s

Anonym sa...

Så otroligt vacker!! :)
Gillar så godt din blogg och hoppas det är ok att jag länkar till den?
med vänliga hälsningar
Renate

Marie//Tekla Maräng sa...

Puss, kram och TACK, nu har du löst mitt *problem* vart jag ska köpa ull.HURRA. Vad fin änglamobilen blev och din lilla ängel är så fin. Nä det är nog inte så lätt att föreställa sig att en liten bebbe kommer ifrån mammas mage. Man tycker ju själv att det är ett under...
Kramar till dig och din goa ängel.
Marie

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhh vad fin! Mobilen är ju hur söt som helst - där under kommer bäbisen ligga och må gott :-D.

Din andra lilla ängel var också jättesöt :-D.

Ha det toppen!
Kram

Gårdsromantik sa...

Så underbar mobil!

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

mig & alice sa...

Härligt med kreativa gravida människor :-).

Den blev så himla fin Mia!!

Ser att du hittat ett skrivbord, hjälp så fint det var :-).

ville kika in och önska dig en mysig adventshelg vännen.
Kraam
Melinda

Emelie sa...

Hej!

Hittade precis in på din blogg här i webbdjungeln! Jätteinspirerande och spännande att följa renveringen av ert hus! Den är bloggen hamnar bland favoriter!

Många kramar
Emelie

Anonym sa...

ÅHHHH vilken underbar änglamobil!!! Det vackraste jag sett på länge!! Ska försöka göra nåt liknande till min dotter:)
//Therese i Borlänge.

Anonym sa...

no need to scratch your bum princess, let me pull your panties off and lick it, mmmmmmmmmmmm right up inside tonguefucking you