lördag 8 november 2008

Vackert i natten

Sprang på dessa vackra islyktor hos Coolstuff för 99 kr. Gör hur många du vill i samma form. Förutsätter bara en kall vit jul, men man kan ju alltid hoppas på det bästa. Eftersom vi har har en lång trappa upp till huset skulle det kunna bli rätt magiskt en kall julaftonskväll. Så tomten hittar hem till oss i år med. Förra året skrek Elly från terassen (då ej fyllda 3) NEJ TOMTEN, HÄR UPPE ÄR VI högt och tydligt så det ekade i hela området när tomten syntes nere på gatan. Tur att han fick lite hjälp;o) Och att jag lyckades fånga det på film.



Lutar det åt en helt grön jul kanske man skulle passa på att beställa supersnö från samma ställe också. Hälls i vatten och pulvret expanderar 100 gånger sin storlek och förvandlas till vacker gnistrande snö....

Njee, tror jag föredrar den äkta varan.

Kram Mia

6 kommentarer:

Veronica sa...

Oj så trevligt, först ut på startfältet ser jag.

Så pampigt det ser ut med alla islyktor, är det hemma hos dig?? Det är ju SÅ MYCKET SNÖ!!! Jisses vad jag längtar efter snö när jag ser bilderna!


Kram Veronica

Gårdsromantik sa...

Så fina!!!
Vi har det ganska mörkt på tomten fram till affären...tänkte på marschaller men de där var ju urläckra!

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Wow vilka snygga is-lyktor! Tack för tipset :)
Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket härligt minne med Elly på terassen ropandes efter Tomten.
Snygga islyktor tänk om det kunde bli så där härligt med snö till jul. Ja, det är bara att hoppas.
Tack för att jag får låna bilderna.

Kram!

Anonym sa...

Hej Mia
Fick tips av Hem och Lycka att höra av mig till dig ang Leilas fika bok. Måste ha missat den totalt i affärerna men är ju ett stort fan av henne och skulle gärna vilja få tag i boken.
Kram Linruz

Anonym sa...

Åhhh, vilka mysiga lyktor. På våra breddgrader blir det dock oftast inte en vit jul, man får väl plocka fram dem i februari när det vita och kalla behagar komma! ;-)
Kika gärna in på min blogg för lite inspiration till julhandeln, missa inte erbjudandet som gäller denna veckan: http://blackstone.driftig.nu