lördag 13 juni 2009

Marint inslag

Eftersom vårt hus ligger så nära vattnet kände jag för att göra något marint inslag med lite New England känsla. Har därför gjort en liten tavla med koordinaterna till vårt hus som man kan få fram med hjälp av mobiltelefonen.

Har ingen aning om var jag ska ha den men det kostade inget och det är ju alltid kul att pyssla lite:o) En spillbit mdf och lite färgslattar var allt som behövdes.

Många är ni som undrat vad jag använde för snabbtorkande färg till skåpet och jag vet knappt om jag vågar skriva här att jag hade vanlig vit matt takfärg... läste i ett inredningsreportage om någon som målat ett gammalt skåp med sån färg för en riktigt matt gammal yta. Och det gick alldeles utmärkt kan jag tala om med en torktid på 3 timmar. Och jag fick användning för färgrester sen renoveringen. Hepp!

Avslutningsvis en stor bukett med härliga pioner till alla er alla som besöker mig åter och åter igen och lämnar så goa kommentarer!

Kramar Mia

13 kommentarer:

Mi-Soon sa...

Du är så kreativ! Underbart!!

Anonym sa...

Du har verkligen en underbar blogg! Underbar smak och underbart hus också :-) Tack för infon om färgen, men då undrar jag, vad har du för pensel? Jag målar om det mesta här hemma i vitt men har problem med att penseldragen syns lätt.. :-/

/Malin

Anonym sa...

En fråga till.. förarbete? Slipar du allt innan du sätter igång?

/malin

Anonym sa...

Hej Mia!
Gud vilket underbart hus ni har... :) Du är sååå duktig. Är inne och tittar på din sida minst en gång om dagen. Man får sån insperation... Kram Mikaela

VITA NYANSER sa...

Men så fint! Du, hur gör man för att få fram det där läget, blev sugen på att ta fram det för vår stuga, skulle gärna ha mer tips om det = ). Så himla bra idé och snygg tavla.

Kram l-l

helenesskolsida sa...

Takfärg är bra till allt! ;-)
Jättefint och häftigt med koordinaterna till huset!

Kram/Heléne

Fröken Fräken sa...

Hm, en spännande idé! Vore något att pröva, även om jag inte riktigt har sjöutsikt (beror på hur länge det ska fortsätta att regna iofs..)Fast vete sjutton hur jag får fram koordinater genom mobilen, jag har inte ens lärt mig att installera mms-funktionen på min mobil..

Takfärg? Hur blir det då om man tittar nära på möbeln? Syns inte penseldragen (när färgen torkar så snabbt?) Nej, nu blir det nog än fler frågor till dig om färgen! ;-)

Villa Carl Larsson sa...

Underbara pioner. De är så otroligt vackra blommor!!

Ja jag har som förstått att man måste ringa snabbt på annonserna på blocket. Dock såg jag den efter 22-tiden på kvällen och tyckte det var sent att ringa sen var det tyvärr borta nästa dag. Men men.. jag ska lära mig en läxa minsann haha. Synd bara för jag vill ha exakt ett sånt skåp.

Ha det fint. Kram Josefin

edda sa...

Hei:)
Du har det så hvitt og pent:)
Har planer om og male masse møbler i hvitt.....har du noen gode råd?
Mvh edda

Anna sa...

Läser din blogg flera gånger i veckan och tycker den är helt underbar!¨
Tavlan blev jätte fin, får man fråga hur du fick fram koordinaterna samt hur du skrev siffror/bokstäver?
Tack för en grym blogg!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åå så vackert!!! Millan ♥

Malin - I min trädgård sa...

Men Mia vad du är kreativ!Den där tavlan var ju urhäftig! Skulle det vara okej att "sno" idén om jag får ändan ur vagnen någongång?

Kram M

Sandholmen sa...

Hej!
Jag såg att flera frågat efter hur man får fram koordinaterna och det gör jag med. Jättefin tavla. Sån vill jag också göra!
Trevlig sommar