fredag 9 oktober 2009

Konsekvenser

Att man aldrig lär sig. Man tror att det bara är att fynda en barngarderob på blocket, måla lite vitt och sen är det klart. Såklart måste man testa bästa möjliga placering av garderoben, kånka runt det i hela rummet (och det efter att man burit upp det för trappan såklart) för att sen ändå komma fram till att det skulle bli bäst om barnen bytte rum. Ut med allt, rensa, tänk nytt. Hmm, ja, visst hade jag rätt det blir bättre såhär.

Men nu har jag hallen utanför sovrummen full med kassar av pryttlar samt två halvinredda barnrum. Samt en stor grundmålad barngarderob som faktiskt börjar visa lite potensial. När jag ändå höll på kunde jag ju lika gärna passa på att spraymåla lite korgar och grejjer också så nu är även gräsmattan full av pryttlar. Men den som väntar på nåt gott......slutresultat får ni se när det är klart. När det nu blir;o)

Hoppas ni alla får en underbar helg!

Kram Mia

12 kommentarer:

OlgaA sa...

Nej. Precis exakt osv... Man lär sig det aldrig!
Som tur skulle jag vilja tillägga=)
Trevlig helg!

Fröken Pyssel sa...

Haha, känner igen det där :-) Håller på att bli tokig på alla målarprojekt som står överallt i hela huset, men vet ju med mig att även om jag snart är klar med dem så kommer jag släpat in något nytt :-S

Hanna sa...

Låter precis som hos oss.
Vi bär jämt möbler och blir aldrig klara.
Hanna

fröken knopp sa...

Spännande..väntar... låter ungefär som hemma hos oss..hihi...lycka till iallfall..!!!

Hoppas att ni får en bra helg!!

kramar elin

Engelska Villan sa...

Halloj Mia!!
Tusen tusen tack söta du, för dina smickrande ord inne hos mig :)
Jag är hundra på att det där skåpet du fixar med kommer att bli så jäkla snyggt!! Ska bli kul att se.
Ha en jätteskön helg!
Kramar Anna

Photo by Maria sa...

Ja ofta är det ju så, när man gör ngt man tror skall vara ett litet lätt jobb så får man med sig en massa mer jobb.. Men bra blir det säkert..

Kram
Mia

Julias vita drömmar sa...

Jag blev faktiskt generad av din kommentar inne hos mig, tusen tusen tack söta du! Nu kan ju denna lördag bara bli bra :)

Åå, jag vet precis vad du skriver om. Jag gjorde en deal med mig själv förra veckan om att det är "projektstopp" nu. Jag har så vansinnigt mycket projekt och de bör bli färdiga först.
Gick in på en loppis i torsdags, kom ut fem minuter senare med ett tungt, gammalt helskruttigt skåp med tapeter, en cm tjockt lager med fulgrön färg. Det svartnar liksom för mig och jag fattar beslut som jag inte egentligen ska göra... så lycka till till oss med våra projekt ;)

Jo, vimplar ska komma snart hoppas jag. Måste bara finna lite sytid först :)

Hoppas du får en fin helg!

Kram/Julia

Ett Vitare Hem sa...

haha tror du sätter ord för de flesta av oss, vet inte hur många gånger jag köpt nåt utan att tänka efter först vilka konsekvenser det får ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Det vita dårhuset sa...

MMMMMMMMMmmmmm =o)
Vet hur det är!!!! **fniss**

Kramar Erika

Fröken Fräken sa...

I hear ya sister!
Hur svårt kan det vara att först få ordning på grejerna man redan har hemma, innan man släpar hem nytt, det brukar jag säga till mig själv.. men inte hjälper det! Och alla projekt som börjar som små, men sedan växer till ett berg pga allt de för med sig.
Men jag hyser stor tillförsikt att det kommer bli snajsigt värre när du är klar!

Hm, spanade in Fröken Fräkenshopen.. det verkar som att de startat redan 1995, liiiite för jag började blogga. Och jag har ju iofs snott Fröken Fräken från Sven-Erik Magnusson.. men ändå...

Anonym sa...

Så sant så sant!Det kommer säkert bli kanonfint när allt står på plats. Väntar med spänning, och jag vet inte om jag har missat det men när och var kommer ditt reportage ut? Vill inte missa det eller har jag redan gjort det?

Kramar Annika M. utan blogg:((

StrandviksVillan sa...

Det där känner man ju igen ;)
Hos oss hamnar alltid överlopps möbler i allrummet på övervåningen och har tyvärr en tendens att lämna kvar där eftersom vi inte orkar bära ned dom och ut i förrådet...
Men visst är det superkul att möblera och göra om :)
Lycka till!