fredag 13 november 2009

Lillstrumpa....

...och Syster Yster....nån mer än jag som får konstiga vibbar i magen av barndomens julkalender...;o)

Här hemma har det pysslats. Julstrumpor av vanlig säckväv och en bit spets. Gjorde en snabb slarvig prototyp och det funkar alldeles utmärkt så nu ska jag sy fler lite mer noggrannt.

Stämplade stora tjejens namn på ena sidan "Elly" lite svårt att få det skarpt så ska nog använda textilpenna på resten för att få det riktigt snyggt.

Nej nu vankas fredagsmys och ett glas rött till tonerna av favoriten Norah Jones.
Hepp!
Mia

7 kommentarer:

Engelska Villan sa...

AAAAA!! Gud, vad du är påhittig!! Vilken urfin strumpa! Så himla fint med säckväven och spetsbandet. Det där kanske vore nåt att apa efter...
Ha en jätteskön helg, stumpan ;)
Kram Anna-panna

sara på hedepipan sa...

Tyckte det vart snyggt med trycket. Känns lite mer lantligt.
Njut av vinet, jag får inget.
kram sara

OlgaA sa...

Kul idé!
trevlig helg!

Jenny Persson sa...

Jättefina!

Ha en mysig fredagkväll!

Jenny

fröken knopp sa...

vilken idé!! jätte fint!! hm..kanske något ja skulle kunna försöka mig på..hihi..

hoppas att du får en bra helg!! kramar elin

Pyssel och Trams sa...

Oj va fint!! Vilken toppenbra idé!!=)
Det där måste nog jag prova!

Mvh Anna

Angelica sa...

Oj så inspirerad jag blir av din blogg!
Strumpan, kuddarna, pepparkaksgott osv. Din fanatasi verkar aldrig ta slut. (som tur är!)
När jag behöver en paus från jobbet så surfar jag in på din blogg och får lite ny energi.

/Angelica