måndag 18 januari 2010

TACK...!

Räknaren har passerat 200 000 besökare...så med det här inlägget vill jag bara passa på att TACKA alla er som besöker mig om och om igen. Tack för alla era tips, råd, glada tillrop och pepping - och för att ni finns. Ni betyder väldigt mycket för mig. Och det här måste firas, ska fundera ut nåt bra sätt!

Idag stökas det i köket, två barnkalas står på schemat inom kort.
Och den här gången tänkte jag försöka börja förberedelserna i tid...!
Vad är dina bästa barnkalas tips?

Funderar på om jag ska ge mig på dessa ljuvliga "cake pops" från Bakerella till 5 års kalaset. Fikabröd som ser ut som klubbor skulle förmodligen bli en succé. Kolla in din egen favorit här.


Hmmm. Eller så håller jag mig till den enkla varianten med chokladdoppade marschmallows på pinne med glitterströssel;o) Lär gå hem det med.

Har lite födelsedagsvimplar på G också som inkluderar dessa sköna bjällror från panduro, men mer om det en annan dag.

Kram på er!
Mia

17 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Ooooooooooooooooo DE där skulle jag vilja ha på MITT kalas!!
Men är det nåt jag lärt mig av alla kalas är det att barnen fullkomligt skiter i vad som står på bordet.
Lite glass, maräng och en bulle så är alla nöjda för vad de egentligen vill är ju att leka.
så bort med all press och låt barne ha roligt med varandra ,o)

Och ett stort grattis till alla besökare gumman!!
Kramar Erika

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Vilken härlig blogg jag halkade in på!
Vad roligt och härligt du skriver!

Jag själv startade min blogg den 1 januari i år och är väldigt glad för mina 2280 unika besökare sedan dess!

Så jag förstår verkligen att du vill fira dina 200 000 stycken!

Vill du vara med i utlottningen av en underbar stickad klänning i mohair och ull, så kika in till mig!

Kram Fröken Vit i Madickenhuset.

Design A Cake sa...

Dessa cake pops ser så kalasiga ut med sina glada färger. Barn älskar ju klubbor så de tycker jag du ska göra o lägga ut bild här :-).

Mina kalastips är arrangerade lekar, ballonger o kanske inte hur mkt socker som helst... trots att jag gärna bakar.

Kika in hos mig i helgen så får du se mina glasstårtor som står i frysen än så länge, kanske ett tips :-).

fröken knopp sa...

Ett jätte grattis till alla dian besökare!!!

Hm..o jag är glad för mina snart 5000..hihi...!!

några barnkalas tips kan jag tyvär inte komma med men jag älskar kakorna på pinne!!!

varma kramar elin

Malin - I min trädgård sa...

Grattis till alla dina besökare! JAg har inte direkt svårt att förstå varför - du är ju en av mina favvobloggare :-).

Mums vad de ser smarriga ut! Men har hört att det är lite pilligt och tar lite tid att göra dem... Men för fyraåringens kalas skulle man väl kunna baka cupcakes och låta barnen dekorera dem själva? Det skulle de nog tycka var kul! Och kladdigt ;-). Ja min äldsta är 2, så nästa födelsedag blir väl det första lite mer organiserade kalaset... Än så länge har jag inte så mycket tips.

Ha det så bra Mia!

Kram M

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, det är nog inte bara ungarna som skulle njuta av de där godbitarna ;0). Jag har inte så gamla barn (älsta är 4), men chokladbollar, maränger, små cupcakes, frukt i bitar på små spett är det som har gått hem bäst hos oss. Kanske ett gäng babybell ostar och små kex kan vara något. Vår älsta önskade sig iof sig ostbricka som önskemat på förskolan när hon fyllde *hihi*. Vet inte hur vanligt det är...

Kram/ Anna

Photo by Maria sa...

Såna klubbor blir absolut poppis det är jag säker på .. Ser så smarriga ut..

Kram Mia

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej!
jag blir nyfiken på födelsedagsvimplarna! Det lät kul. Ett litet tips är att sätta isfacklor i tårtan, glassen eller vad man nu har, det brukar vara uppskattat :-D (de är sådär som tomtebloss ungefär fast lite mer sprutt i)
Kram
Susanne

Engelska Villan sa...

Å, käraset Mia!
Du behöver knappast tips o råd på hur man fixar barnkalas, det ser ju jag det!
Vilka underbara "klubbor"!
Jag måste bara säga att jag ääääälskar era vackra golv också, suck, jag vill ha!
Kram Anna

StrandviksVillan sa...

Jag brukar också kika in hos Bakerella och beundra bakverken!
Håller dock med Erika ovan: det behöver inte vara så omständigt det man sätter på bordet. Jag har märkt att glass i olika smaker och olika tillbehör går bäst hem. Likaså pizzaslices.
Men det är klart att man vill bjuda till lite extra när det är kalas :)
Lycka till!
Ann-christine

Ett Vitare Hem sa...

Nåt de älskade här hemma när de var yngre och hade barnkalas var att sitta på en stor filt på golvet och äta, sen som nån annan skrev de har inte ro att sitta för länge så en massa kaffebröd brukar vara bortkastat ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Fröken Fräken sa...

Jag har nog inga barnkalastips förutom att det är ingen idé att städa INNAN, utan lägg all kraft på det efteråt... ;-D

Jag har nu ställt olivträden på prov vid balkongdörrern där de nog lär få en del svalare puffar, och förhoppningsvis sol. Kan man köpa solarium till olivträd tro? Men inget av träden är iaf döda - alltid något..!

Villa Solberga sa...

Hej

hade vårt första barnkalas hemma för dagiskompisarna nu när sonen fyllde 5, han hade beställt disco och det passade vi på att ha i vårt nya sovrum innan vi flyttade in där. Jag gick och oroade mig innan om vi skulle kunna fylla de 2 timmarna med saker och vad de som kom först skulle göra innan alla hade kommit! haha det hade jag inte behövt oroa mig för, de började leka och springa omkring direkt och 2 timmar flög förbi!
som många andra säger så är maten och fikat inte så viktigt för barnen, de är ju nöjda med vad som helst men "klubborna" såg ju verkligen läckra ut så det skulle nog bli poppis! Vi körde klassisk fiskdamm oxå, det tyckte de var roligt.

Kram Jenny

OlgaA sa...

Jooo du... inte har jag fantasi till barnkalaset!!! VArje år får anstränga mig för att få fram nåt ;) Men varje år är ungarna mycket nöjd. Sätta fingret på detaljer - omöjligt ;)
Du har hittad en idé som jag ska försöka komma ihåg. Lycka till i idéjakten ;)
kram Olg@

Skogsdoft & havsbris sa...

Cake pops, ser sååå goda ut! Det skulle man ju kunna ha på vilket kalas som helst, skulle säkert bli uppskattade!

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilka små underverk! Tänk att få sätta tänderna i en sån :)).
Sonen som fyller i april har redan börjat prata om sitt kalas...

Förstår att du har många läsare med alla dina ideer å härliga sätt att skriva.

Kram Mimmi

sara på hedepipan sa...

Å låter som du spanat in en del ideer. Hoppas man kan sno några. Jag har 3 års kalas om 1 vecka, men det får bli tårta och .............
kram sara och grattis