torsdag 11 februari 2010

Ett pimpat lantkök även för de små

Länge har tanken funnits i bakhuvudet om att bygga ett litet minikök till tjejerna i det nya köket. Men såklart har jag inte varit nöjd med nåt av det befintliga på marknaden utan jag har gått och klurat lite på hur jag ska få till det så att det lilla köket också blir lantligt och charmigt... Tills jag satt och bläddrade lite slött bland ikeas nyheter. Tadaaaa. Ibland överraskar dom faktiskt. En stomme till ett litet minikök som passar helt perfekt i måtten i den lilla hörnan. Självklart ska den pimpas. Den ska målas i exakt samma färger som vi väljer i köket så det smälter in. En söt liten hylla övanför med porslin och matlagningstillbehör. Jag tror bänkskivan får bli svart och resten vitt.. Ja när jag är klar kommer det se helt annorlunda ut!

Ett vitt litet kök med svart bänkskiva. Vit råspont blir det bakom även här. Några söta krokar på sidan för små handdukar sydda av greengate tyger. (Det är ju bara att dela på en så har man två små.....)

De som vill kan köpa till en överdel med liten micro. Jag är inte så förtjust i sidostyckena men de kan man ju ta bort och använda micron på en liten öppen hylla istället.

Think outside the box!

Kramar
Mia

14 kommentarer:

Emma - white avenue sa...

Så sött! det kommer bli jättefint! Vilken idéspruta du är nu för tiden! Verkligen i ditt essä här i köksrenoveringen! hihi! =) Ha en underbar fredag!

Kramar Emma!

emilias gömmor... sa...

Det lilla miniköket var riktigt häftigt! Med din hand på det, kommer det att bli underbart!

Kram Mimmi

beate sa...

høres ut som en god plan! gleder meg til å se det ferdig pimpet!

takk for inspirasjon

god helg

klem beate

Cathrin sa...

Tack för tipsen! Fick själv syn på spisen i går och kände att den bara måste vi ha. Men fixa till den, det vill jag också.
Dessvärre får den inte plats i vårt kök men väl i lekrummet. Följer med spänning er köksrenovering och drömmer om vår...

Trevlig helg
Kram
Cathrin

johanna sa...

Hej
Men du vad sött det var!!! Ert kök kommer ju bli så fint!!Spännande...Ha en riktigt mysig helg vid isen! Låter mysigt med picninc ska nog ska försöka oxå med en liten picninc kanske=))
kraaaaam

Ett Vitare Hem sa...

Åh dte var ju hur gulligt som helst!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Skogsdoft & havsbris sa...

Det där kommer ju att bli jättefint! Vilken gullig idé! Man kommer säkert att önska man själv var liten igen och fick ha ett sånt kök när man får se resultatet, det känner jag på mig!
Ha en fin helg!

OlgaA sa...

Det var fint! Jag har idé att fixa en spis från lite nattduksbord... Måla om och montera en platta på. Snart blir det dags för vår lilla dotter att få eget rum och jag kommer att sätta igång. :)
Ha en trevlig helg!
Olg@

Villa Solberga sa...

Det kommer nog bli kanonfint och mysigt för dina döttrar att laga sin egen mat i köket samtidigt som mamma och pappa =)

Trevlig helg

kram Jenny

Anonym sa...

Hejsan! googlade runt och hittade din fantastiska blogg. Jag är ganska ny i shabby chic världen men jag och penseln kör hårt.:) jag tänkte höra vad du använder för färg när du målar och hur du gör när du "shabbar"? vore jätte tacksam för svar! kör på me ditt bloggande! du har en ny trogen läsare!! mvh anna

Marits vita skrin sa...

Jag ser verkligen fram emot att få se ditt nya kök med barn kök och allt.

Allt du tar dig an blir ju så braaaa Mia min vän

Kramis
Marit

helenesskolsida sa...

Det gäller att se möjligheterna! :-)

Du har en award att hämta hos mig!

Kram!

Engelska Villan sa...

Helleu!
Ja, den där har jag oxå funderat på. Fast de har tagit bort den från lekhörnan i Barkarby... Så jag trodde liksom att det var nåt fel på den (för bra för att vara sann typ, haha) men det var den nog inte :)
Problemet är väl att vi inte riktigt har plats, MEN DET HAR JU DU NU!
Puss på dej!
Anna

Anonym sa...

Tack för tipset, den måste vi köpa till sonen som snart fyller år. Snälla, visa hur den blir när du fixat till den. Behöver inspiration!!! Tack!