tisdag 8 februari 2011

Coffeehouse by me

Tjenixen tisdag!

Nån som vill komma och fika..? Från och med nu serveras det alltid en smarrig latte närhelst det behagas. Har ni förstått er på det där med kapselmaskiner? Hur grymt och enkelt som helst. I med en espressokapsel och i med lite mjölk i mjölkskummaren så vips har man en supersmarrig latte. Måste ta mig till granit imorrn och köpa kryddströare till kardemumman och kanelen:o)

Och jag gillar faktiskt den bulliga formen och cremefärgen på Nespressomaskinen, lagom liten och nätt så den nästan smälter in lite i min nya kaffehörna.
































Nu kan alla gäster få gokaffe på en minut lätt som en plätt! Och på allmän begäran så bjuder jag på nåt smarrigt till kaffet imorgon, det var tydligen länge sen sist;o)

Kaffemaskinerna finns bland annat hos Bagaren och Kocken.

Nej, dags att krypa upp i soffan men min latte!
Kramar Mia

12 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Vilket snygging, den kan jag tänka mig i mitt kök... idag har vi en ful klumpeduns som jag tar bort från bänken varje morgon för jag klarar inte av den... dricker ju inte kaffe själv!

Ska visa för sambon =)

Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

gOD KVÄLL!

Visst blir det gott med dom där små kappslarna :)

Inte skulle man kunna tro det och ganska snygg är den också...

Bara man källsorterar dom för det blir ju en hel del skräp!

Nu måste jag sova!

God natt!

Kram

Lisa sa...

Vilken superläcker liten coffeshop du gjort.. Jättefint och gott förmodar jag... Kram Lisa

Yosofine sa...

Naj vad söt den va! =)

Levindas Värld sa...

Mysig kaffehörna du har gjort :) Och maskinen var ju riktigt läcker och smälte ju perfekt in med allt det andra!

Önskar jag tyckte om kaffe med alla dess variationer jag med så man kunde göra en sån där härliga hörna...hihi!

ha det fint!

The House of Antoinette sa...

Visst är de super - det blir sååå gott kaffe...
Vi har en av de "gamla" Nespresso maskinerna och jag ser på din att du kan fälla upp för stora muggar - det saknar jag på vår...

Njut, ha en underbar tisdagskväll, kram Anette

Hanna sa...

Ja det blir himmelskt gott kaffe . Synd bara att det inte går att köpa kapslarna i affärer, bara på Internet eller i deras butik i Stockholm. men dit åker man ju inte varje vecka direkt. Men kaffet blir såååå gott!!! Kram på dej

Det vita dårhuset sa...

Men nu gumman är det nästan att jag önskar att jag drack kaffe!! Vilket läcker liten maskin!

Puss och kram på dig fialott*

Anna S sa...

mmm ja det blir så gott i nespresso! undrar om jag kan vänta till födelsedagen på att mannen köper mig en ;-D. kram på dig !

Claras hem på byvägen sa...

Mmm...gott det ser ut!
Vilket otroligt fint hem ni har, här blev jag jätteinspirerad.
Köket är urläckert=).

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Clara

Anonym sa...

Det var verkligen en söt och nätt liten sak. Kan också tänka mig en sån. Men än så länge får jag nöja mig med att värma mjölk på spisen till min latte.
Kramis Marita i Björkhagen

Anna-Carin sa...

Ååååh, tack! Du inspirerar mig! Har länge funderat på hur jag ska få plats med en Nespresso och nu vet jag precis hur jag ska göra:)

Förövrigt gillar jag din blogg skarpt...