tisdag 22 februari 2011

Ett gammalt trädgårdsbord

Snowy tuesday!

Ska det aldrig sluta snöa? Klampade ut i den halvmeterhöga snön och kånkade in ett gammalt trädgårdsbord för att kolla storleken vid nya sittbänken i köket. Måste ju ha någonstans att ställa min drink en fredag! Kanske kan man göra nåt åt bordet, byta ut plankorna och fixa till det på något sätt. Kanske en hel bordsskiva behandlad med drivvedsbetsen? Onekligen en ganska smart funktion med ett bord som bara går att vika ihop och ställa åt sidan...
Och jag gillar krysset på underredet.
































Har ni några bra ideér ladies?

Kramar! Mia

17 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Alltså... jag såg på den där reklamfilmen du hade med för några inlägg sedan och jag är CHOCKAD!!! Hade ingen aaaaning om att det var så de jobbar! Visst smink och så förstår man ju, men resten... Den där förvandlingen borde man visa alla tonårstjejer så skulle de slippa en hel del press! Hujeda mig är allt jag får fram! ;0)

Kram/ Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag tycker bordet är fint som det är ja, men svårt när man inte ser det på nära håll. Charmiga ben, det håller jag verkligen med om.

Hoppas att våren inte är långt borta nu och att snön börjar töa

Kram Teres

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilken fin lampa du har i taket!:)) Vart har du köpt den?

Villa Carl Larsson sa...

Du har inte lust att säga var du köpt den fina lampan ovanför er diskbänk? Ursäkta att jag tjatar. Vill du inte berätta, så säg det bara.

Kram Josefin

Lisa sa...

Oj så läckert bord. Jag är övertygad om att du kommer på den bästa lösnngen för det så småningom.. Kram från mig

Nina sa...

Jag tycker det är helt fantastiskt som det är!!!!! Jag skulle inte göra något åt skivan... om det inte är ruttet... låt det torka ordentligt och behandla träytorna med järnvitriol... det kommer bli urfint!

abby jenkins sa...

LOVE THAT!

Vita maränger sa...

Tycker bordet är fint som det är ja. Jättefint och inspirerande hem har du =)

Kram
Caroline

Anonym sa...

Å, vilken fin blogg! Första gången jag är här och kikar, men lär ju inte bli den sista! :-) Men vad är drivvedsbets?? Samma sak som järnvitriol??? Och hur funkar det där egentligen? Blir det grått och fint direkt? Ledsen för (kanske) dumma frågor, men jag blir så ivrig att förvandla vårt vardagsrum i detta stuk... Tack för all inspiration! Varma hälsningar, Ann

Inka sa...

Hej!

Ja, nu vill man att snön ska avlägsna sig. Jobbigt när man vill hämta möbler eller annat från uthuset.
Bordet är så vackert. Du skrev något om drivvedsbets??? Vad är det? Blir ytan som drivved? Det låter spännande. Har aldrig hört talas om.

Trevlig kväll


Kram Inka

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Heeeeelt underbart litet bord!

Jag skulle vilja ha det precis som det är :)

Maria sa...

Behåll bordet som det är, om det inte är något fel på det! Urfint! :)

Anonym sa...

Tycker bordet är fint precis som det är! Gillar när man blandar nytt & renoverat med nött. Allt får inte vara FÖR perfekt. Men är trät ruttet tycker jag att du ska byta de dåliga brädorna mot nya, men ändå måla dem så de får de stuk som bordet har nu redan. Tror det bara skulle se konstigt ut om skivan på detta bord var en färg & benen en annan, då detta ju är ett klassiskt trädgårdsbord. (I mina ögon...) ;-) Så ska du anv drivvedsbets bör det vara på hela bordet! Det skulle säkert också bli jätte bra. Tycker i övrigt att ert hem är jätte vackert & inspirerande. Kul att du visar hur du gör & går tillväga ibland. Önskar dig en härlig dag & att våren snart kommer. Kram från Tina.

Agneta Olsson sa...

Hej hej
Tack för ett underbart levande hem! En fråga: Hur har ni behandlat era trägolv? Lasyr/lut...olja/lack....naturellt.Är det att rekommendera med små barn i huset (tålighet)? Har nämligen ett undergolv i trä under en ful gammal parkett i vardagsrum o matrum. Nu återstår frågan: ska vi slipa upp det eller köpa ett enstavs parkett med så naturlig träkänsla som möjligt? Älskar ju din stil...
Hälsningar Agneta

Anonym sa...

Om Carl Larsson bruden går in under " ETIKETTER" Kök så hittar du var Mia köpt sin lampa!Till Mia så när det gäller ditt bord i köket hade jag valt ett mastigare bord. Råare och gärna på hjul.Älskar ditt hem förövrigt!Smakfullt!

Anonym sa...

Fint bord!
Oxå nyfiken på vad den vita lykt-lampan i taket kommer från.Hittar det inte på gamla köksinlägg.
Tack på förhand!
/Anna

Nanna sa...

Det är superfint! Köra en rasperry chili på fredag? :P
Ha en underbar dag!