onsdag 1 juni 2011

Lite nytt i köket

Finally långhelg!

Härligt,  6 dagars ledigt! Vad ska ni hitta på under långhelgen kära bloggisar?
Alla kanske inte är lediga på fredag men några extradagar är det ju ändå.

Idag visar jag er lite nytt i köket. En underbar brödbox i emalj från Louise Interiör.
Älskar emalj,  denna tyckte jag var urfin med det räfflade locket och den svarta texten.
































Riktigt stor så den rymmer hela familjens olika favoritbröd!
































Och jag kan ju inte visa er en brödbox utan att ge er mitt favoritrecept!
Leilas turbosnabba filmjölkslimpa med nötter och fikon. Behöver inte ens jäsa!
Grymt gott, ni måste testa! Min brödbox ska alla fall fyllas idag.
































Riktigt prisvärt också måste jag säga! 369 pix är ju ingenting för denna klassiska skönhet.

Nej, dags att baka bröd här! Yummie!

Kramar! Mia

10 kommentarer:

Yosofine sa...

Att det inte ens behöver jäsa låter ju intressant! =) Kanske blir nästa grej jag vågar mig på som blivande bullmamma. Ha så härligt alla lediga dagar. Här väntar ny barnledighet, om lilla älsklingen vill titta ut någon gång vill säga!

Kramar

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysig brödburk! Själv har jag en ljusblå med texten 'cakes'. Gillar också det räfflade locket :)

Kram från Australien♥

Isabelle sa...

Fin:)

Lisa sa...

Låter som ett bröd tom jag skulle kunna fixa till. Superfin brödbox.

Kram Lisa

Lantligt i smultronbacken sa...

Härlig brödbox att ha framme. Kanske ska prova att baka den limpan då, jag som tyckte att den inte lät så god.

Kram Teres

Mattias sa...

Som du skrev, flera dagar av ledighet. För mig blir det fem dagar ledigt. Då jag älskar friluftsliv så borde jag ju ta chansen nu, men ska i stället iväg och pyssla med en annan hobby.

Men vandring kommer någon helg fram över, och ett reportage från det gröna kommer så klart. Fram tills dess får jag nöja mina läsare med en tävling på ett presentkort.

Senare i sommar så ska jag bli en mer frekvent läsare av inredningsbloggar (hittat hit från Hemma i Högalid), då jag köpt en ny lägenhet. :-)

Malin's Hus sa...

Wow ! den va ju både billig, snygg och praktiskt :) inte ofta man hittar sånt...



må så gott!

ps.... har en tävling nu om du skulle va sugen ;)

PUSS O KRAM

Anonym sa...

Härlig brödbox, o jätte snygg.Passar ditt kök fint! Golvet passar jag på att bara säga wow, jätte snyggt! Visade min man som arbetar med detta daglig dax, ja jätte fint sa hantverkaren!
kram och en trevlig dag/ledighet

Carolina sa...

Dom är så fina, ska också leta efter något liknande när jag kan börja inreda mitt nya kök. Ha en fortsatt skön helg.

Kram Carolina

Home By Virginia sa...

Kjempe fin brødboks... :)

Jeg har også en sånn stor en... Tror det er plass til 4-5 brød i den... ♡

Ha en herlig helg!

Klemmer fra MV :)