lördag 20 augusti 2011

Taktik, it´s all about taktik.

Hej igen brudar!

Ni har väl lärt er taktiken tjejer? Den enda rätta taktiken som funkar om man vill ha nåt utfört hemma? Först stryka medhårs, sovmorgon, hotellfrukost och en lååång ostörd stund med DN. Sen så. Då är det fritt fram. Bara att hugga.

Maken ligger på alla fyra i köket, snickrar lister och hummar nöjt till denna sköna lördagsfavorit som verkligen passar en regnig dag som denna. Frun mycket nöjd. Det var värt en hotellfrukost:-)




















Morotsbrödet var faktiskt riktigt smarrigt. Och enkelt. Drog på lite extra flingsalt uppepå och penslade med olja och sen toppade med solrosfrön och linfrön. Receptet hittade jag här.

Nej, dags att gå och servera en kall öl:-)

Kramar Mia

8 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Man ska alltid ta upp vill göra saker, när magen är mätt ;D Christina

Smultron på ett strå sa...

Vad är det man brukar säga... kvinnans list överlistar mannens förstånd? :-) //kram maria

Lisa sa...

Oj så gott de ser ut. Jo det är tur att vi är så kloka vi damer eller hur..

Kram Lisa

Anonym sa...

Hejsan
Vill tacka för en jättetrevlig blogg. Jättekul att följa er. Har en liten fråga oxå. Har samma kök som ni och undrar nu vilken vit kulör du har på väggarna? Får känslan av att luckorna blir "gulare" när man har för vit färg. Kanske bäst med tonad?? Likaså kaklet vi provar. Tips? :-)
Piabeliz

Att vara någons fru sa...

Precis så ska det göras *s*

Anonym sa...

Bra skrivet:))

nettan.klar@

Marits vita skrin sa...

Mycket smart Mia :-)
Jag brukar köra den här "du vet den där iden som du hade förut om ett skåp byggt av fönster här, det var en himla bra ide"

Vi har varit på kärleks helg i Köpenhamn i helgen. Och när jag var där så besökte jag såklart Cos. Tittade på ett halsband länge och väl och när jag väl skulle köpa det så var butiken stängd. Så ska du till Cos i dagarna Messa gärna mig så kanske du kan kika åt mig ;-)

Kram på dig bruttan
Marit

På Nylund sa...

Haha ha... Du är rolig, du! ;)

Kram Daniela